Rozsah a obsah: Tento svazek rekonstruuje Schmidtův přístup k výuce - zavedení skupinových studijních cest do výuky na akademii od roku 1861 - a jeho názory na výuku architektury, které zahrnovaly studium staveb formou pitvy spolu s jejich podrobným měřením a záznamem, zavedení studia plánů gotických staveb a publikování architektonických plánů v edici Wiener Bauhutte. Schmidtova koncepce, která byla zavedena v rámci výuky a evidence stavebních znaků na technických školách a akademiích v Evropě, formovala základy studia historické architektury až do současnosti. Druhá část knihy vysvětluje význam architektonických záznamů ze studijních cest jako pramene dokumentace pro poznání nedochované středověké architektonické podoby vybraných a později regotizovaných staveb v Čechách, na Moravě a v Horních Uhrách. |
Obsahuje bibliografické odkazy a přehled použité literatury na s. 311-333, rejstřík ilustrací. |
Spolu | Nedostupné | Absenčne | Prezenčne | ||
---|---|---|---|---|---|
Generální ředitelství | 1 | 0 | 1 | 0 | |