Rozsah a obsah: V této krásně ilustrované studii Paul Binski předkládá nový pohled na sochařství v Anglii a severozápadní Evropě mezi lety 1000 a 1500 a zkoumá románské a gotické umění jako formu přesvědčování. Binski aplikuje rétorickou analýzu na širokou škálu kamenných a dřevěných soch z míst, jako jsou Wells, Westminster, Compostela, Remeš, Chartres a Naumberg. Tvrdí, že středověké sochařství nejen zprostředkovávalo informace, ale také vytvářelo zážitky pro subjekty, které tvořily jeho publikum. Aniž by odmítal intelektuální ambice gotického umění, Binski naznačuje, že povrchové efekty, ornament, barva, rozmanitost a nesoulad sloužily mnoha účelům. V kritice nedávných afektivních a materialistických popisů sochařství a příbuzných umění uvádí, že všechny materiály jsou utvářeny lidskou intencí a účelností a mají "poetický" charakter. Zkoumáním zobrazování života v růstu, změně a rozkladu, stejně jako působení strachu a rozkoše, nám Binski umožňuje používat jazyk a myšlenky středověku při pozorném vnímání artefaktů. (text na obálce) |
"Published for the Paul Mellon Center for Studies in British Art"--Titulní stránka Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík |
Celkem | Nedostupné | Absenčně | Prezenčně | ||
---|---|---|---|---|---|
Generální ředitelství | 1 | 1 | 0 | 0 | |