Skip to main content

Detail dokumentu

Obsah

Zoznam literatúry

Hodnotenie

[Loading...]
??% ...x hodnotené Čitatelia
Ohodnoťte dielo:
Hlavný názov: Gothic sculpture /
Údaj o zodpovednosti atď.: Paul Binski.
Autor: Binski, Paul, 1956-
Kód role: autor
Akcia/Korporácia (záhlavie): Paul Mellon Centre for Studies in British Art
Kód role: nakladateľ, vydavateľ
Miesto vydania: New Haven ; London :
Meno vydavateľa, distribútora, ...: Yale University Press
(Dátum) Rok vydania, distribúcia, ...: [2019]. ; ©2019
ISBN: 978-0-300-24143-3
Spresnenie: (vázáno)
Zrušené/neplatné ISBN: 978-0300-241433
listov obrazových príloh: vii, 287 stran :
Ďalšie fyzické údaje: ilustrace (i barevné), mapa, faksimile.
Agentúra, ktorá vytvorila originálny záznam: ABB048
Agentúra, ktorá záznam modifikovala: ABE320
Konvencia popisu: rda
Jazyk katalogizácie: cze
Kód j. textu/zvukového záznamu: angličtina
Typ obsahu - termín: text
Typ obsahu - kód: txt
Zdroj: rdacontent
Typ média - termín: bez média
Typ média - kód: n
Zdroj: rdamedia
Typ nosiča + termín: svazek
Typ nosiča - kód: nc
Zdroj: rdacarrier
Všeobecná poznámka: "Published for the Paul Mellon Center for Studies in British Art"--Titulní stránka
Poznámka o skrytej bibliografii atď.: Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
Rozsah a obsah: V této krásně ilustrované studii Paul Binski předkládá nový pohled na sochařství v Anglii a severozápadní Evropě mezi lety 1000 a 1500 a zkoumá románské a gotické umění jako formu přesvědčování. Binski aplikuje rétorickou analýzu na širokou škálu kamenných a dřevěných soch z míst, jako jsou Wells, Westminster, Compostela, Remeš, Chartres a Naumberg. Tvrdí, že středověké sochařství nejen zprostředkovávalo informace, ale také vytvářelo zážitky pro subjekty, které tvořily jeho publikum. Aniž by odmítal intelektuální ambice gotického umění, Binski naznačuje, že povrchové efekty, ornament, barva, rozmanitost a nesoulad sloužily mnoha účelům. V kritice nedávných afektivních a materialistických popisů sochařství a příbuzných umění uvádí, že všechny materiály jsou utvářeny lidskou intencí a účelností a mají "poetický" charakter. Zkoumáním zobrazování života v růstu, změně a rozkladu, stejně jako působení strachu a rozkoše, nám Binski umožňuje používat jazyk a myšlenky středověku při pozorném vnímání artefaktů. (text na obálce)
Sigla: ABE320
Signatúra: C4821
Konspekt (záhlavie): Sochařství, keramika, porcelán, umělecké zpracování kovů 73
Vecná téma (záhlavie): románské sochařství
Identifikačné číslo záznamu: ph125217
Zdroj hesla alebo výrazu: czenas
Vecná téma (záhlavie): gotické sochařství
Identifikačné číslo záznamu: ph120585
Zdroj hesla alebo výrazu: czenas
Vecná téma (záhlavie): středověké umění
Identifikačné číslo záznamu: ph126240
Zdroj hesla alebo výrazu: czenas
Vecná téma (záhlavie): architektonická plastika
Identifikačné číslo záznamu: ph118584
Zdroj hesla alebo výrazu: czenas
Chronologický termín (záhlavie): 12.-16. století
Zdroj záhlavia alebo termínu: czenas
Chronologický termín (záhlavie): 1150-1520
Geografické meno (záhlavie): Anglie
Číslo autority z NK: ge134022
Zdroj hesla alebo výrazu: czenas
Žáner/forma (záhlavie): monografie
Zdroj záhlavia alebo termínu: czenas
Žáner/forma (záhlavie): studie
[LDR ]: 01731nam a22004577i 4500
Vypožičané

Rozpis zväzkov

Spolu Nedostupné Absenčne Prezenčne
Generální ředitelství 1 1 0 0
Lokácia Signatúra Skladová signatúra Kategória zväzku Prírastkové číslo
Trvalá výpůjčka C4821 Dostupné s omezením 34076/22
Lokácia Spolu Nedostupné Absenčne Prezenčne
Trvalá výpůjčka 1 1 0 0

Diskusia

[Loading...]
Žiadne príspevky
Pre pridávanie komentárov sa prosím prihláste.