Hlavný názov: Gothic sculpture / Údaj o zodpovednosti atď.: Paul Binski. Autor: Binski, Paul, 1956- Kód role: autor Akcia/Korporácia (záhlavie): Paul Mellon Centre for Studies in British Art Kód role: nakladateľ, vydavateľ Miesto vydania: New Haven ; London : Meno vydavateľa, distribútora, ...: Yale University Press (Dátum) Rok vydania, distribúcia, ...: [2019]. ; ©2019 ISBN: 978-0-300-24143-3 Spresnenie: (vázáno) Zrušené/neplatné ISBN: 978-0300-241433 listov obrazových príloh: vii, 287 stran : Ďalšie fyzické údaje: ilustrace (i barevné), mapa, faksimile. Agentúra, ktorá vytvorila originálny záznam: ABB048 Agentúra, ktorá záznam modifikovala: ABE320 Konvencia popisu: rda Jazyk katalogizácie: cze Kód j. textu/zvukového záznamu: angličtina Typ obsahu - termín: text Typ obsahu - kód: txt Zdroj: rdacontent Typ média - termín: bez média Typ média - kód: n Zdroj: rdamedia Typ nosiča + termín: svazek Typ nosiča - kód: nc Zdroj: rdacarrier Všeobecná poznámka: "Published for the Paul Mellon Center for Studies in British Art"--Titulní stránka Poznámka o skrytej bibliografii atď.: Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík Rozsah a obsah: V této krásně ilustrované studii Paul Binski předkládá nový pohled na sochařství v Anglii a severozápadní Evropě mezi lety 1000 a 1500 a zkoumá románské a gotické umění jako formu přesvědčování. Binski aplikuje rétorickou analýzu na širokou škálu kamenných a dřevěných soch z míst, jako jsou Wells, Westminster, Compostela, Remeš, Chartres a Naumberg. Tvrdí, že středověké sochařství nejen zprostředkovávalo informace, ale také vytvářelo zážitky pro subjekty, které tvořily jeho publikum. Aniž by odmítal intelektuální ambice gotického umění, Binski naznačuje, že povrchové efekty, ornament, barva, rozmanitost a nesoulad sloužily mnoha účelům. V kritice nedávných afektivních a materialistických popisů sochařství a příbuzných umění uvádí, že všechny materiály jsou utvářeny lidskou intencí a účelností a mají "poetický" charakter. Zkoumáním zobrazování života v růstu, změně a rozkladu, stejně jako působení strachu a rozkoše, nám Binski umožňuje používat jazyk a myšlenky středověku při pozorném vnímání artefaktů. (text na obálce) Sigla: ABE320 Signatúra: C4821 Konspekt (záhlavie): Sochařství, keramika, porcelán, umělecké zpracování kovů 73 Vecná téma (záhlavie): románské sochařství Identifikačné číslo záznamu: ph125217 Zdroj hesla alebo výrazu: czenas Vecná téma (záhlavie): gotické sochařství Identifikačné číslo záznamu: ph120585 Zdroj hesla alebo výrazu: czenas Vecná téma (záhlavie): středověké umění Identifikačné číslo záznamu: ph126240 Zdroj hesla alebo výrazu: czenas Vecná téma (záhlavie): architektonická plastika Identifikačné číslo záznamu: ph118584 Zdroj hesla alebo výrazu: czenas Chronologický termín (záhlavie): 12.-16. století Zdroj záhlavia alebo termínu: czenas Chronologický termín (záhlavie): 1150-1520 Geografické meno (záhlavie): Anglie Číslo autority z NK: ge134022 Zdroj hesla alebo výrazu: czenas Žáner/forma (záhlavie): monografie Zdroj záhlavia alebo termínu: czenas Žáner/forma (záhlavie): studie [LDR ]: 01731nam a22004577i 4500 |
Spolu | Nedostupné | Absenčne | Prezenčne | ||
---|---|---|---|---|---|
Generální ředitelství | 1 | 1 | 0 | 0 | |