[LDR ]: -----nab a22------a 4500 Original cataloguing agency: ABE315 Language of cataloging: cze Signature convention: AACR2 Name: Fasádismus a identita měst [773_ _2]: Zprávy památkové péče [773_ _2]: Roč. LIX, č. 5, (1999), S. 152 General note: Praha 1, Staré Město, staveniště velkokapacitního hotelu na vltav-ském nábřeží, v jednom z ústředních míst historického jádra města. Z empirové budovy zbyla jen kulisa tří průčelí. Tento varující příklad by na území města zapsaného na Listinu světového dědictví UNES-CO neměl mít pokračování. Authority heading: Štulc, Josef, 1944- Relator code: Author Location symbol: ABE320 Call number X Book number PPP: Č XV [LO1c]: 1098, hotel Four seasons [LO1u]: Veleslavínova 2a [LO1s]: STARÉ MĚSTO [LO1m]: Praha 1 General note: ich nejhodnotnějších příkladů tvůrčího fasádismu minulosti. Výtvar-ně mimořádně náročně řešená symetrická fasáda diváka zcela "ne-pravdivě" informuje o skutečné skladbě budovy, vzniklé přestavbou a roich nejhodnotnějších příkladů tvůrčího fasádismu minulosti. Výtvar-ně mimořádně náročně řešená symetrická fasáda diváka zcela "ne-pravdivě" informuje o skutečné skladbě budovy, vzniklé přestavbou a rozšířením Trčkovského paláce. Dvě úrovně oken v levé polovině dispozice kryjí velký sál sahající přes dvě podlaží, monumentální střední portál je jen kompoziční kulisou, které neodpovídá skutečný vstup ani průjezd. Železný Brod (okres Semily), Městská spořitelna Praha 1, Nové Město, palác Darex na Václavském náměstí. Příklad kompromisního začlenění historické neobarokní fasády do novostav-by, tvářící se jako "rekonstrukce" historické budovy. Praha 7, budova bývalé holešovické radnice. Ukázka fasádismu v je-ho vůbec nejhorší podobě. Neorenesanční budova byla do základů zbořena a nahrazena novostavbou, jejíž průčelí jako kulisa kryje zno-vu postavená kopie původního průčelí. Praha 1, Staré Město, staveniště velkokapacitního hotelu na vltav-ském nábřeží, v jednom z ústředních míst historického jádra města. Z empirové budovy zbyla jen kulisa tří průčelí. Tento varující příklad by na území města zapsaného na Listinu světového dědictví UNES-CO neměl mít pokračování. ; Praha 1, Malá Strana, Valdštejnský palác, hlavní průčelí od Andrea Spezzy a Nicolo Sebregondiho z 20. až 30. let 17. století. Jeden z na-šich nejhodnotnějších příkladů tvůrčího fasádismu minulosti. Výtvar-ně mimořádně náročně řešená symetrická fasáda diváka zcela "ne-pravdivě" informuje o skutečné skladbě budovy, vzniklé přestavbou a rozšířením Trčkovského paláce. Dvě úrovně oken v levé polovině dispozice kryjí velký sál sahající přes dvě podlaží, monumentální střední portál je jen kompoziční kulisou, které neodpovídá skutečný vstup ani průjezd. ; Praha 1, Nové Město, palác Darex na Václavském náměstí. Příklad kompromisního začlenění historické neobarokní fasády do novostav-by, tvářící se jako "rekonstrukce" historické budovy. ; Praha 7, budova bývalé holešovické radnice. Ukázka fasádismu v je-ho vůbec nejhorší podobě. Neorenesanční budova byla do základů zbořena a nahrazena novostavbou, jejíž průčelí jako kulisa kryje zno-vu postavená kopie původního průčelí. ; pozn. ; Palais de Chaillot ; Pozn |