Název (*): Photo: Science: Art History : Další názvové informace: Mutual Interactions in the Era of a New Universalism = Foto. Věda. Dějiny umění : vzájemné interakce v době nového univerzalismu / Údaj o odpovědnosti atd.: Barbora Kundračíková - Fedora Parkmann Upřesnění názvu: Foto. Věda. Dějiny umění : Další část údajů o názvu: vzájemné interakce v době nového univerzalismu Autor: Kundračíková, Barbora, 1986- Kód role: autor Jméno osoby (záhlaví): Parkmann, Fedora Kód role: autor Rozsah: 6 stran : Další fyzické údaje: barevné ilustrace, fotografie Typ obsahu - termín: text Typ obsahu - kód: txt Zdroj: rdacontent Typ média - termín: bez média Typ média - kód: n Zdroj: rdamedia Typ nosiče + termín: svazek Typ nosiče - kód: nc Zdroj: rdacarrier Agentura, která vytvořila originální záznam: BOE016 Konvence popisu: rda Jazyk katalogizace: cze Kód j. textu/zvukového záznamu: angličtina In: Umění : In: 723480 In: clanky >> periodikum In: Umění : In: 0049-5123 In: Ročník 70, číslo 3 (2022), strana 259-264 In: 70:3 In: 2022 URL zdroje: https://www.umeni-art.cz/cz/detail/3xFuTB Text odkazu: Abstrakt, plný text Poznámka o skryté bibliografii atd.: Obsahuje bibliografické odkazy Rozsah a obsah: Fotografie vytvářená pro vědecké účely je již několik desetiletí považována za samostatný předmět studia. Nový zájem o vědeckou či „informativní“ fotografii se časově shodoval s vývojem v dějinách vědy, když se na počátku osmdesátých let 20. století sociologové vědy jako Bruno Latour nebo Steve Woolgar odvrátili od dějin idejí a zaměřili se na studium vědecké praxe a jejích vizuálních zdrojů. Dalším katalyzátorem akademického zájmu o vědeckou fotografii se stala snaha obsáhnout široké spektrum obrazů, kterou v sedmdesátých letech 20. století vyvolala vizuální studia. Od té doby otázka rozdílných rolí, jež fotografie zaujímá v přírodních a společenských vědách, podnítila značné množství vědeckých prací. Článek sleduje vznik a směřování tohoto výzkumu fotografie ve vědě a poukazuje na současný vývoj v otázkách, jak fotografie proměnila vědecké postupy, jaké nové epistemologie – například pozorování nebo objektivitu – pomohla zavést, a proč se stále vedou spory o estetice vědeckých obrazů. Sigla: ABE320 Typ dokumentu: Seriály Konspekt (záhlaví): Fotografie. Fotografické postupy 77 ; Umění 7.01/.09 Téma (záhlaví): dějiny umění Zdroj hesla nebo výrazu: czenas Téma (záhlaví): věda Zdroj hesla nebo výrazu: czenas Téma (záhlaví): estetika Zdroj hesla nebo výrazu: czenas Téma (záhlaví): metodologie Zdroj hesla nebo výrazu: czenas Forma/Žánr Záhlaví: úvodníky Zdroj záhlaví nebo termínu: czenas [LDR ]: -----naa a22------i 4500 |