Kundračíková, Barbora, 1986-: Photo: Science: Art History : Mutual Interactions in the Era of a New Universalism = Foto. Věda. Dějiny umění : vzájemné interakce v době nového univerzalismu
Photo: Science: Art History : Mutual Interactions in the Era of a New Universalism = Foto. Věda. Dějiny umění : vzájemné interakce v době nového univerzalismu Kundračíková, Barbora, 1986-
Hodnocení
[Loading...]
??%...x hodnocenoČtenáři
Ohodnoťte dílo:
LDR -----naa a22------i 4500 001 001010001345740 003 CZ-PrNPU 005 20240312114927.3 008 ------s2022----xr------------------eng-d 040 $aBOE016$bcze$erda 041 0 $aeng 072 7 $a77$xFotografie. Fotografické postupy$2Konspekt$921 072 7 $a7.01/.09$xUmění$2Konspekt$921 100 1 $aKundračíková, Barbora,$d1986-$7mzk2011671406$4aut 245 10 $aPhoto: Science: Art History :$bMutual Interactions in the Era of a New Universalism = Foto. Věda. Dějiny umění : vzájemné interakce v době nového univerzalismu /$cBarbora Kundračíková - Fedora Parkmann 246 31 $aFoto. Věda. Dějiny umění :$bvzájemné interakce v době nového univerzalismu 300 $a6 stran :$bbarevné ilustrace, fotografie 336 $atext$btxt$2rdacontent 337 $abez média$bn$2rdamedia 338 $asvazek$bnc$2rdacarrier 504 $aObsahuje bibliografické odkazy 520 2 $aFotografie vytvářená pro vědecké účely je již několik desetiletí považována za samostatný předmět studia. Nový zájem o vědeckou či „informativní“ fotografii se časově shodoval s vývojem v dějinách vědy, když se na počátku osmdesátých let 20. století sociologové vědy jako Bruno Latour nebo Steve Woolgar odvrátili od dějin idejí a zaměřili se na studium vědecké praxe a jejích vizuálních zdrojů. Dalším katalyzátorem akademického zájmu o vědeckou fotografii se stala snaha obsáhnout široké spektrum obrazů, kterou v sedmdesátých letech 20. století vyvolala vizuální studia. Od té doby otázka rozdílných rolí, jež fotografie zaujímá v přírodních a společenských vědách, podnítila značné množství vědeckých prací. Článek sleduje vznik a směřování tohoto výzkumu fotografie ve vědě a poukazuje na současný vývoj v otázkách, jak fotografie proměnila vědecké postupy, jaké nové epistemologie – například pozorování nebo objektivitu – pomohla zavést, a proč se stále vedou spory o estetice vědeckých obrazů. 650 07 $adějiny umění$7ph119698$2czenas 650 07 $avěda$7ph116676$2czenas 650 07 $aestetika$7ph117189$2czenas 650 07 $ametodologie$7ph137622$2czenas 655 7 $aúvodníky$7fd185201$2czenas 700 1 $aParkmann, Fedora$7hka20201079559$4aut 773 0 $w723480$tUmění :$x0049-5123$gRočník 70, číslo 3 (2022), strana 259-264$q70:3$92022 856 42 $uhttps://www.umeni-art.cz/cz/detail/3xFuTB$yAbstrakt, plný text 910 $aABE320$trs 997 $tAN