Skip to main content

Detail dokumentu

Obsah

Seznam literatury

Hodnocení

[Loading...]
??% ...x hodnoceno Čtenáři
Ohodnoťte dílo:
[LDR ]: -----nab a22------a 4500
Agentura, která vytvořila originální záznam: ABE320
Jazyk katalogizace: cze
Kód j. textu/zvukového záznamu: čeština
Kód j. resumé, abstraktu aj.: angličtina ; němčina
Konspekt (záhlaví): Územní plánování. Urbanismus. Památková péče 71
Autor: Kyzourová, Ivana
Kód role: autor
Název (*): Restaurování sochařské výzdoby katedrály sv. Víta /
Údaj o odpovědnosti atd.: Ivana Kyzourová, Petr Měchura
Další fyzické údaje: fot.
Rozsah a obsah: Busty světců v horním triforiu, renesanční epitaf Jiřího ml. Popela z Lobkovic, kenotaf sv. Jana Nepomuckého a dveře Kašpara Bechtelera.
Poznámka o jazyku: něm., angl. res.
Akce/Korp. (záhlaví): Katedrála sv. Víta (Praha, Česko)
Téma (záhlaví): sochařství ; restaurování uměleckých děl
Jméno osoby (záhlaví): Měchura, Petr
Kód role: autor
In: Zprávy památkové péče :
In: Zprávy památkové péče :
In: 601304
In: clanky >> periodikum
In: Roč. 70, č. 5, (2010), s. 314-318
In: 70:5
In: 1210-5538
In: 2010
In: Praha : Oswald, 1992- Praha : Jalna Praha : Národní památkový ústav
In: Státní ústav památkové péče
Sigla: ABE320
Signatura díla: H221/2010
Typ dokumentu: Seriály
BI1a - Bibliografie - třídění: Restaurování a konzervace památek. Technologie
BI1b - Bibliografie - kód: 4b
BI2a - Bibliografie - třídění: Sochařství
BI2b - Bibliografie - kód: 7a
Obecná poznámka: Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, horní triforium, busta sv. Zik-munda. Stav před konzervací. Povrch busty byl při restaurování v ro-ce 1988 sjednocen okrovou patinou. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, horní triforium. Sonda do za-zdívky pod bustou sv. Václava měla prověřit hloubku vezděného ori-ginálu i techniku zazdění. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, horní triforium, hlava Krista po odmytí hlinkových patinačních nátěrů. Levá řást tváře (z pohledu diváka) je originál, pravá část je přetmelena. Správky, u nichž to ne-bylo nutné, nebyly snímány a nahrazovány novými, neboť by mohlo dojít k poškození originální hmoty díla. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, horní triforium, busta sv. Voj-těcha s tozpraskaným materiálem v partii mitry. Stav během konzerva-ce, po odstranění patinačních nátěrů. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, horní triforium, busta Panny Marie, tmelení defektů. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, epitaf Jiřího mladšího Pope-la z Lobkovic. Stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, epitaf Jiřího mladšího Pope-la z Lobkovic. Zmrtvýchvstalý Kristus ve frontonu epitafu. Stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, epitaf Jiřího mladšího Pope-la z Lobkovic, střední část. Stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, vstupní dveře do předsíně pod královskou oratoří od Kašpara Bechtelera. Stav před restaurová-ním. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, vstupní dveře do předsíně pod královskou oratoří od Kašpara Bechtelera. Stav po restaurová-ní. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, kenotaf sv. Jana Nepomuc-kého. Stav po restaurování, restaurována byla též dobová mříž. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, kenotaf sv. Jana Nepomuc-kého. Pískovcové správky obou křídel anděla byly sejmuty, restauro-vány a osazeny zpět. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, kenotaf sv. Jana Nepomuc-kého. Andílek osazený na železném čepu byl sejmut, , aby čep mohl být nahrazen nerezovým. Stav v průběhu restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, kenotaf sv. Jana Nepomuc-kého, detail. Stav po restaurování. ; Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. Zá-padní stěna se Zázrakem sv. Václava na zasedání říšského sněmu, kolem 1509, stav před restaurováním. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. Zá-padní stěna se Zázrakem sv. Václava na zasedání říšského sněmu, kolem 1509, stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. Hla-vu sv. Václava ze scény Svatý Václav kope hrob považoval J. Jose-fík za plnou rekonstrukci provedenou G. Mikschem, ale přinejmen-ším zčásti jde o původní malbu, stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. Ne-úplně je dochován výjen Podiven zabíjí v lázni Václavova vraha a je za to oběšen, stav před restaurováním. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. Podi-ven zabíjí v lázni Václavova vraha a je za to oběšen, stav po restau-rování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail postavy architekta (snad Benedikta Rieda) ze scény Dánský král Erik si přichází prohlédnout kostel postavený k poctě sv. Václava, stav před restaurováním. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail postavy architekta (snad Benedikta Rieda) ze scény Dánský král Erik si přichází prohlédnout kostel postavený k poctě sv. Václava, stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail kurfiřtů z vrcholu západní stěny kaple, stav po restaurování. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail sedících kurfiřtů z vrcholu západní stěny kaple. Snímek luminis-cence v UV nasvícení zviditelňuje velký rozsah retuší. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail kurfiřtů z vrcholu západní stěny kaple. V bočním světle je vidět, že malíř neupravoval spáry zdiva před zahájením práce. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail kurfiřtů z vrcholu západní stěny kaple. Snímek z infračervené ref-lektografie odhaluje pentimenti v malbě očí levého kurfiřta. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail z výjevu Polibek Jidášův, 15. století, stav po restaurování v nor-málním světle. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. Sní-mek z infračervené reflektografie zviditelňuje přípravnou kresbu hla-vy Jidáše. Praha, Pražský hrad, katedrála sv. Víta, Svatováclavská kaple. De-tail postavy Jana ze scény Kristus na hoře Olivetské v pásu maleb pod římsou, 15. století. V bočním nasvícení (vlevo) je patrné rozsáh-lé uvolnění barevné vrstvy, vpravo stav po restaurování a v normál-ním světle. ; Pražský hrad, bazilika sv. Jiří, sv. Ludmila na vstupním oblouku do kaple sv. Ludmily, poslední čtvrtina 15. století, stav po restaurování. Pražský hrad, bazilika sv. Jiří, bl. Mlada na vstupním oblouku do kap-le sv. Ludmily, poslední čtvrtina 15. století, stav po restaurování. Pražský hrad, bazilika sv. Jiří, kaple sv. Ludmily, pohled do klenby zá-věru kaples postavami Krista, Panny marie, Jana Evangelisty, sv. Ma-ří Magdalény a sv. Petra, poslední čtvrtina 16. století, stav po restau-rování. Hlava sv. Ludmily dočasně odkrytá v roce 1965 na východní stěně Svatováclavské kaple v katedrále sv. Víta (vlevo), hlava téže světi-ce z kaple sv. Ludmily v bazilice sv. Jiří (uprostřed) a hlava bl. Mlady z kaple sv. Ludmily v bazilice sv. Jiří (vpravo). Pražský hrad, bazilika sv. Jiří, kaple sv. Ludmily, sv. Ludmila na vstupním oblouku do kaple. (2. strana obálky) ; Hlava sv. Ludmily dočasně odkrytá v roce 1965 na východní stěně Svatováclavské kaple v katedrále sv. Víta (vlevo), hlava téže světi-ce z kaple sv. Ludmily v bazilice sv. Jiří (uprostřed) a hlava bl. Mlady z kaple sv. Ludmily v bazilice sv. Jiří (vpravo).

Diskuze

[Loading...]
Žádné příspěvky
Pro přidávání komentářů se prosím přihlaste.