Detail dokumentu
Rozsah a obsah: Symbolické chápání středověkého uměleckého díla a problémy jeho interpretace. Odívání Panny Marie ve středověkém umění a jeho specifika v českých zemích. Figurální malba doby lucemburské jako pramen pro dějiny odívání. Umění a oděv, oděv a umění : příspěvek k diskusi o soše Madony z kostela Panny Marie Sněžné v Olomouci. Vývoj střihu a technologie užívané při výrobě oděvů na sklonku středověku a počátku raného novověku. „Rukavice sv. Vojtěcha“ – vzácný příklad středověkého pletení. Módní oděv raného novověku jako symbol společenského postavení. K počátkům vlivů španělské módy na módu českou. Oděvy a šperky v inventáři domu Polyxeny z Házmburku zvaného U Pelikána na Starém Městě pražském sepsaném roku 1616. Odívání šlechtické společnosti v českých zemích doby předbělohorské a španělské vlivy. Reforma šatů a reforma mravů : na okraj disciplíny katolického kněžstva v potridentském období. Od banyanu po župan. |
Německé resumé |
Rozpis zväzkov
Obsahuje
Názov | Autor | Rok vydania | Signatúra |
---|---|---|---|
Vývoj střihu a technologie při výrobě oděvů na sklonku středověku a počátku raného novověku | Pilná, Veronika, 1982- | 2016 | |
Odívání Panny Marie ve středověkém umění a jeho specifika v českých zemích | Hradilová, Lenka | 2016 |
Diskusia
Žiadne príspevky
Pre pridávanie komentárov sa prosím prihláste.